Pošta má nový reklamačný list

Autor: Sylvia Smatanová | 22.5.2014 o 12:30 | Karma článku: 10,75 | Prečítané:  2086x

Posielala som dobierku. Všetko správne vypísané. Vrátane čísla účtu, na ktorý treba poslať peniaze. Napriek tomu ju na pošte vzali len ako doporučený list. Balíček prišiel v poriadku. Milá zákazníčka ma na chybu upozornila a poslala peniaze na účet. 

Chcela som na pošte reklamovať, že mi nebola poskytnutá služba, ktorú som žiadala. "Vyfasovala" som ich reklamačný list. Kedysi na škole sme tomu formátu hovorili dvojhárok. Písali sa naň kontrolné práce. Dobre si pamätáte, naozaj sú to 4 strany formátu A4 :-).

Neodradilo ma to. Vypísala som prvú stranu. Na spodku tlačiva čítam maličkými písmenkami prehlásenie:

Vyhlasujem že:
• do dnešného dňa adresát, resp. oprávnený prijímateľ uvedenú zásielku nedostal/a poštou ani akýmkoľvek iným spôsobom a ak by som sa dostatočne dozvedel/a o stave reklamovanej zásielky (dodatočné dodanie, vrátenie a pod.), zaväzujem sa to ihneď oznámiť pošte.

Za tým má nasledovať môj podpis. Mám dve možnosti:

1. podpíšem a teda budem vedome klamať, pretože zásielka doručená bola

2. nepodám reklamáciu

Napriek tomu som si našla tretí spôsob. Poslala som reklamáciu mailom (len spísaný text) aj s odôvodnením, prečo nemôžem použiť ich úžasný reklamačný list. Odpoveď prišla o pár dní. Vraj mám podať vyplnený reklmačný list. Nič o tom, že jeho podaním a podpísaním vedome, zámerne a preukázateľne klamem. Predpokladám, že reklamácia by bola práve z tohto dôvodu zamietnutá.

Poštárske Kocúrkovo po slovensky....

Neodradila ma to a napísala som sťažnosť na Poštový regulačný úrad, pod ktorý Slovenská pošta patrí. Vedeli ste, že aj taký úrad máme? Ja až do nedávna nie :-).

Sťažovala som sa na 2 veci:

1. chcela som poslať dobierku (podací lístok riadne vypísaný, aj s číslom účtu, kde treba poslať peniaze), ale na pošte ju vzali len ako doporučený list. Nebola mi tak poskytnutá služba, ktorú som žiadala.

2. reklamovať môžem iba vyplnením reklamačného listu, kde však musím podpísať prehlásenie, že zásielka NEBOLA doručená. Takže buď podpíšem a budem klamať alebo nemôžem reklamovať.

K sťažnosti som pridala všetky dôkazy a doklady, že mám pravdu. Po Vianociach prišla odpoveď. Poštový regulačný úrad uznal obidve moje sťažnosti ako opodstatnené. A teraz doslova citujem: "Vzhľadom na opodstatnenosť Vašej sťažnosti sme v zápisnici o prešetrení sťažnosti upozornili SP, a.s., na povinnosť poskytovať poštové služby v súlade s poštovými podmienkami a zákonom o poštových službách. Zároveň sme jej uložili upraviť reklamačný list náležitým spôsobom. O vykonanej úprave nás SP, a.s., bude informovať. Zároveň Vám ďakujeme za Váš podnet, ktorý prispieva k zvyšovaniu kvality poštových služieb."

Ja ďakujem za kladné vybavenie mojej sťažnosti a teším sa na nový reklamačný list. Zároveň dúfam, že ho nebudem potrebovať :-). 

Dnes už má pošta na svojej stránke nový reklamačný list. Má len 2 strany (šetríme lesy). Umožňuje reklamovať aj to, že zásielka bola doručená, ale nie správne.

Ak niečo nie je v poriadku, treba sa sťažovať. Vždy je šanca, že to dobre dopadne...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?