Kto chce nakúpiť lacnejšie ako lacno

Autor: Sylvia Smatanová | 23.6.2014 o 7:57 | Karma článku: 7,80 | Prečítané:  1463x

Kto chodí predávať vlastné výrobky na trhy, ten ich pozná. Nádejní zákazníci, ktorým sa páči tovar, ale "nepáči" sa im cena. Chcú kvalitnú vec. Vyrobenú u nás. Ibaže za cenu čínskeho tovaru z pásovej výroby a často pochybnej kvality. Tomuto druhu ľudí je zbytočné slušne vysvetľovať, že musíte platiť odvody, dane, benzín, poplatky... Že sa snažíte živiť prácou presne tak ako oni. Tento druh človeka u vás aj tak za primeranú cenu nič nekúpi. Nechať sa tlačiť do ceny, ktorá vám pokryje iba materiál, je podľa mňa nezmysel. Ak sa s ním nechcete dohadovať, vezmite mu vietor z plachiet :-).

Tu je pár nami dlhodobo testovaných a používaných návodov:

1. dražba alebo kto dá viac

"Koľko stojí tento opasok?" pýta sa nádejný zákazník. 

"12 eur" odpovedám.

Pán opasok vyskúša. Je mu akurát, hoci má "zopár" kilov navyše. 

"Tak za 10 ho beriem" konštatuje spokojne. Podáva opasok a ide vyberať peniaze.

"Tak 15" s úsmevom odpovedá môj brat.

Pán sa zarazí, ale skúša znova: "Tak dajte za 11."

"Tak predáme za 20" skúšam aj ja.

Najneskôr v tomto momente zákazník pochopí a dražba sa končí. Sú dve možné pokračovania. Ak je zákazník stále slušný, tak mu slušne poviem, že taký opasok stojí v kamennej predajni 30-50 eur, takže cena za opasok tejto kvality je viac ako nízka. Druhá možnosť je, že zákazník naštvaný odíde. Čo nie je na škodu, aspoň sa nebudete zbytočne rozčuľovať a zabíjať čas. Radšej sa môžete venovať ozajstným zákazníkom, ktorí chápu cenu ručne vyrobenej veci.

 

2. inde som kúpil lacnejšie

Povedzme, že toto môže byť voľné pokračovanie prvého príbehu.

"Tento som kúpil za 10" ukazuje pán opasok, ktorý má na sebe.

"Naozaj? A kde? Ak je to čistá koža, tak si pôjdem kúpiť aj ja" nadšene vyzvedám.

Ani jeden človek ešte neprezradil, kde tie lacné kožené opasky "za facku" všetci kupujú :-).

 

3. akú zľavu dostanem?

Zákazník si vyberie najlacnejší opasok a pýta sa: "A akú mi dáte zľavu? Veď sme na jarmoku, treba sa jednať."

"Presne takú, akú nám vybavíte na odvodoch, daniach alebo na benzínke, keď pôjdeme tankovať" odpovedám.

Zatiaľ nám nikto žiadnu zľavu nevybavil. Len sa trochu obávam, ako to dopadne, ak k nám raz príde nakupovať napr. majiteľ benzínky alebo riaditeľ sociálnej poisťovne :-).

 

4. úprava výrobku = nižšia cena

Zákazník si vyberie opasok, ale chce ho skrátiť a vyjednáva: "Keď opasok skrátite, tak tam bude menej kože. O koľko bude potom lacnejší?"

"Tak vám dám zľavu 2 eurá na kožu. Za úpravu, teda skrátenie opasku na mieru, doplatíte iba 5 eur" odpovedám ochotne.

Nerozumiem, prečo takú výhodnú ponuku nikto neberie. Každý radšej zaplatí pôvodnú cenu opasku :-).

 

Záverom:

1. Autorské práva na vyššie uvedené postupy nie sú nijako vyhradené. Akékoľvek kopírovanie, napodobovanie či prispôsobovanie reakcií vlastným potrebám je povolené, dokonca žiadúce. Všetko v záujme zachovania zdravého rozumu remeselník a tvorcov :-).

2. Samozrejme, že ak niekto kúpi viac vecí, tak sa vždy dá dohodnúť na nejakej drobnej úľave. Hovoríme, že bude mať na pivo alebo na kávu (podľa toho, či je to muž alebo žena). Len treba poznať hranice...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?