reklama

Pošta má nový reklamačný list

Posielala som dobierku. Všetko správne vypísané. Vrátane čísla účtu, na ktorý treba poslať peniaze. Napriek tomu ju na pošte vzali len ako doporučený list. Balíček prišiel v poriadku. Milá zákazníčka ma na chybu upozornila a poslala peniaze na účet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Chcela som na pošte reklamovať, že mi nebola poskytnutá služba, ktorú som žiadala. "Vyfasovala" som ich reklamačný list. Kedysi na škole sme tomu formátu hovorili dvojhárok. Písali sa naň kontrolné práce. Dobre si pamätáte, naozaj sú to 4 strany formátu A4 :-).

Neodradilo ma to. Vypísala som prvú stranu. Na spodku tlačiva čítam maličkými písmenkami prehlásenie:

Vyhlasujem že:
• do dnešného dňa adresát, resp. oprávnený prijímateľ uvedenú zásielku nedostal/a poštou ani akýmkoľvek iným spôsobom a ak by som sa dostatočne dozvedel/a o stave reklamovanej zásielky (dodatočné dodanie, vrátenie a pod.), zaväzujem sa to ihneď oznámiť pošte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za tým má nasledovať môj podpis. Mám dve možnosti:

1. podpíšem a teda budem vedome klamať, pretože zásielka doručená bola

2. nepodám reklamáciu

Napriek tomu som si našla tretí spôsob. Poslala som reklamáciu mailom (len spísaný text) aj s odôvodnením, prečo nemôžem použiť ich úžasný reklamačný list. Odpoveď prišla o pár dní. Vraj mám podať vyplnený reklmačný list. Nič o tom, že jeho podaním a podpísaním vedome, zámerne a preukázateľne klamem. Predpokladám, že reklamácia by bola práve z tohto dôvodu zamietnutá.

Poštárske Kocúrkovo po slovensky....

Neodradila ma to a napísala som sťažnosť na Poštový regulačný úrad, pod ktorý Slovenská pošta patrí. Vedeli ste, že aj taký úrad máme? Ja až do nedávna nie :-).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sťažovala som sa na 2 veci:

1. chcela som poslať dobierku (podací lístok riadne vypísaný, aj s číslom účtu, kde treba poslať peniaze), ale na pošte ju vzali len ako doporučený list. Nebola mi tak poskytnutá služba, ktorú som žiadala.

2. reklamovať môžem iba vyplnením reklamačného listu, kde však musím podpísať prehlásenie, že zásielka NEBOLA doručená. Takže buď podpíšem a budem klamať alebo nemôžem reklamovať.

K sťažnosti som pridala všetky dôkazy a doklady, že mám pravdu. Po Vianociach prišla odpoveď. Poštový regulačný úrad uznal obidve moje sťažnosti ako opodstatnené. A teraz doslova citujem: "Vzhľadom na opodstatnenosť Vašej sťažnosti sme v zápisnici o prešetrení sťažnosti upozornili SP, a.s., na povinnosť poskytovať poštové služby v súlade s poštovými podmienkami a zákonom o poštových službách. Zároveň sme jej uložili upraviť reklamačný list náležitým spôsobom. O vykonanej úprave nás SP, a.s., bude informovať. Zároveň Vám ďakujeme za Váš podnet, ktorý prispieva k zvyšovaniu kvality poštových služieb."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja ďakujem za kladné vybavenie mojej sťažnosti a teším sa na nový reklamačný list. Zároveň dúfam, že ho nebudem potrebovať :-). 

Dnes už má pošta na svojej stránke nový reklamačný list. Má len 2 strany (šetríme lesy). Umožňuje reklamovať aj to, že zásielka bola doručená, ale nie správne.

Ak niečo nie je v poriadku, treba sa sťažovať. Vždy je šanca, že to dobre dopadne...

Sylvia Smatanová

Sylvia Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Človek, ktorý je stále na ceste. Lebo cesta je cieľ. Zoznam autorových rubrík:  Recenzie kníhSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu