reklama

Babka - šikulka

Dohodla som sa s majiteľom, že pôjdem nafotiť dom, ktorý chce predať. Kľúče som si mala vyzdvihnúť u jeho príbuznej. Býva neďaleko domu, v domove dôchodcov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prišla som po obede. Babka bývala v malej podkrovnej izbičke. Bolo v nej stále šero. Cez mini okienko neprešlo dosť svetla ani v slnečné dni. Babička mala viac ako 80 rokov a neposlúchali ju nohy. Pomocný vozík stál hneď vedľa postele, na ktorej ležala. Dala mi zväzok kľúčov a začala vysvetľovať, kde je schovaný kľúč od hlavnej brány. Tušila som, že nebude ľahké ho nájsť. Začala som nahlas rozmýšľať. Čo keby išla so mnou? Vonku je krásne - svieti slnko, žiadny vietor, je príjemne teplo. Suché cesty aj chodníky. Stačí, aby prešla k môjmu autu, ktoré je pred domovom. Sľúbila som, že pri dome vystupovať nemusí. Navigovať pri hľadaní kľúča môže aj z auta. Bol by to taký malý výlet. Nechcela. Bála sa, že to nedokáže. Povedala som jej, že aj moja babka zle chodila, keď bola staršia. Vtedy pomocné vozíky neboli. Pomáhať sme museli my. Tak pomôžem aj jej. S vozíkom to určite zvládneme. Ukecala som ju. Pomaly obula papuče. Pomohla som jej obliecť kabát, prisunula som vozík. Pomaličky sme sa vydali na cestu. Po bezbariérovom chodníku sme zišli dolu. Kroky boli drobučké, opatrné. Ale s vozíkom to šlo. Zvládla aj nasadnúť do auta. Pomohla som jej preložiť nevládne nohy. Opatrne som zatvorila dvere a vtedy si babička uvedomila, že už je v bezpečí. Vydýchla si - dokázala to. Zaviezla som vozík späť do domova a vyrazili sme. Cestou uvidela niekoho známeho. Otvorila som jej okno. Nech sa aspoň pozdravia. Ukecala ho, aby išiel s nami. Vraj on ten kľúč nájde oveľa rýchlejšie. Mala pravdu. Našiel. Zatvárala som dvere na aute a pán už mal bránku odomknutú. Babka spokojne sedela v aute a pozerala na dom, kde kedysi žila. Pofotila som, spísala. O pár minút bolo všetko hotové. Pri odchode mi ochotný pán ukázal tajnú skrýšu pre kľúč.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaviezla som obidvoch naspäť. Išla som pre pomocný vozík. Babka vystúpila. Bezbariérový vstup je dosť strmý kopček. Cesta k vchodovým dverám bola ťažšia. Išli sme ešte pomalšie. Za ten čas sa ma stihla 3x opýtať, či nestratila niekde kľúče od domu. Vždy som jej povedala, že ich mám ja a vrátim jej ich až v izbe, aby ich rovno mohla dať tam, kam patria. Vyviezli sme sa na jej poschodie a dostali sa do izby. Pomohla som jej vyzliecť kabát a odovzdala som kľúče. Sadla si pomaly na posteľ a začala rozprávať. O tom, ako je rada, že sa nechala nahovoriť. O tom, ako je vonku pekne a ona o tom ani nevedela. O tom, ako by nikdy neverila, že sa niečo takéto môže stať. O tom, ako by nikdy neverila, že toto všetko ona dokáže. Nuž, dokázala. Babka je naozaj šikulka - povedala som večer majiteľovi domu.

Sylvia Smatanová

Sylvia Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Človek, ktorý je stále na ceste. Lebo cesta je cieľ. Zoznam autorových rubrík:  Recenzie kníhSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu