reklama

Tatranské drobnosti

Kedysi som chodila do Tatier každý rok na dovolenku. Posledných 6 či 7 rokov to nešlo. Podarilo sa až teraz. Veľa sa zmenilo, ale ešte viac vecí je stále po starom. Len neviem, či na šťastie alebo bohužiaľ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (78)
  1. Tatranská Lomnica - potraviny aj cukráreň cez víkend otvorené celý deň. Po obede bolo v obidvoch plno. Pamätám si časy, kedy bývalo otvorené len do obeda.

  2. Peniaze za ubytovanie som nechala na účte. Že ich vyberiem až na mieste, keď sa ubytujem a pôjdem platiť. Napriek tomu som na recepcii dostala hneď pri príchode príjmový doklad, ktorý hovoril, že som zaplatila. Ďakujem za dôveru, nesklamala som ju.

  3. Celozrnnú pizzu som nikde nenašla (jedna pizzeria mala podľa ponuky bezlepkovú, robenú z korpusu - polotovaru). Ja viem, klasika je biela pšeničná múka. Ale videla som v ponuke pizzu s hranolkami a párkami. Ak niekto ponúka takýto "úlet", tak hádam by mohol aj tú celozrnnú.

  4. Obedové menu aj okolo 4 eur. Za raňajky chceli 6. Možno je to cena za minimálne polpenziu, ktorú si niektorí hostia odnášajú pri odchode z raňajok. Na spôsob - odnes, koľko vládzeš. Ale za 2 celozrnné rožky s maslom a džemom a kávu sa mi to zdalo viac ako dosť.

  5. Agresívny maltézák chcel pohryznúť nemeckého ovčiaka. Určite by sa mu to podarilo. Keby ten ovčiak nebol vo voliére. Ale sebavedomie mu zjavne nechýbalo. Tomu maltézákovi.

  6. Okolo Štrbského plesa sa prechádzala mladá dvojica s kočíkom. Každý z nich mal pri uchu telefón. Okolie nevnímali. Pokojne sa mohli prejsť aj po parkovisku pri supermarkete. Určite by to bolo lacnejšie a ešte si mohli urobiť víkendový nákup.

  7. Objednala som si viedenskú kávu, bryndzové halušky a džús. V tomto poradí. Čašníčka mi ako prvé priniesla kovový kýblik. Objem okolo litra. Zľakla som sa. Viem, divná kombinácia, ale žeby až tak? Potom som si všimla, že z kýblika trčí príbor. Vydýchla som si. Vedľa sedeli Česi. Oni halušky zapíjali kofolou. Obávam sa, že oni tie svoje kýbliky naozaj potrebovali aj na niečo iné.

  8. Otvorila som dvere a vošla na recepciu. Z tmavej chodby oproti mne pomaly vyšiel pes baskervilský. Ešte aj zuby ceril. V papuli mal tenisák. Zostala som stáť a tvárila som sa ako socha. Zbytočne. Prišiel ku mne a oňuchal ma. Asi som prešla jeho testom, lebo ma natešene capol chvostom po nohe a ponúkol tenisák.

  9. Reštaurácia na chate má pred vstupom na WC napísané, že za jeho použitie treba zaplatiť. Platiť má každý. Bez ohľadu na to, či je to turista, ktorý naozaj prišiel len na WC alebo platiaci návštevník reštaurácie. Pre istotu je to po slovensky, po nemecky aj po anglicky. Aby sa nikto nemohol vyhovárať, že nerozumie.

  10. Kaviareň má vonku reklamu na sypané čaje. Pýtala som sa, aké majú. Čašníčka mi ukázala krabicu s jednotlivo balenými sáčkovými čajmi. Vraj to je ono, veď vo vnútri sú tie čaje sypané.

  11. Objednala som si polievku a dvojitú porciu opekaných zemiakov. Čašníčka sa ma opýtala: "A to len tak? Bez mäsa?" Keď mi tie zemiaky priniesla, skúsila to ešte raz: "Naozaj ste to takto chceli?"

  12. Polievka bola výborná. Zavoňala aj ose. Rovno do nej vletela. Poskytla som jej prvú pomoc, tým, že som ju vybrala. Zbytočne, bola príliš horúca. Tá polievka. Už to nerozchodila. Tá osa.

  13. V ten istý deň mi iná osa vletela do pohára s džúsom. Tentoraz bola prvá pomoc poskytnutá včas a primerane. Osa to rozchodila. Či skôr - rozlietala. Predpokladám, že následné vytrvalé krúženie okolo malo byť jej poďakovaním za záchranu života.

  14. Na záver pre mňa najsmutnejšia vec - za celý týždeň som nevidela jedinú živú veveričku. A to si pamätám časy, kedy nám chodili na balkóny vyžierať zásoby a boli pri každej ceste, na každom strome. No nič, asi sa tam budem musieť vrátiť a nejakú pohľadať...

Sylvia Smatanová

Sylvia Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Človek, ktorý je stále na ceste. Lebo cesta je cieľ. Zoznam autorových rubrík:  Recenzie kníhSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu